Problem z funkcjonowaniem rozszerzenia gettext() w PHP

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 10 Wrz 2004, 22:49:04 CEST

On Fri, 10 Sep 2004, Piotr 'kwiateek' Kwiatkowski wrote:
> Jestem w trakcie tworzenie biblioteki I18n i w tym celu potrzebuje
> rozszerzenia gettext'a do PHP.
>
> 1. Zbudowałem PHP 4.8.2 z AC
> 2. Zainstalowałem z wymaganymi rozszerzeniami w tym gettextem
> 3. Odpalilem phpinfo() i widze ze dziala: GetText Support -> enabled
> 4. Przygotowalem skrypt testowy zaczerpniety z
>    (http://us4.php.net/manual/en/function.gettext.php) i wygenerowalem
>    pliki *.po i *.mo. Sprawdzilem przy tym sciezki i domeny i translacja
>    poprzez gettext() nie dziala
> 5. Przetestowalem ten sam skrypt na innym serwerze (FreeBSD) z obsluga
> [...]

Może być podobny numer, na jaki się natknąłem w przypadku php-gd. Otóż -
pewne funkcje są dostępne _tylko_ jeżeli się buduje php z wbudowanymi
biblioteki. Tak było z rotate() w php-gd (u nas już działa po małych
poprawkach, choć trochę funkcji czeka jeszcze na "zapotrzebowanie", żeby
zaczęły działać :) ), może być i w tym przypadku...

Sprawdź to, może być to prawdą...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost