[patch] dovecot

Tomasz Wittner Tomasz.Wittner w xl.wp.pl
Śro, 15 Wrz 2004, 10:44:56 CEST

On Wed 15. of September 2004 09:37, Paweł Gołaszewski wrote:

> IMO to najładniejsze rozwiązanie.
> /etc/certs
> /etc/certs/mail
> /etc/certs/imap
> /etc/certs/pop
> /etc/certs/smtp
> /etc/certs/webbrowsers (dla przeglądarek)
> a jakiejś kategorii standardowo zapomniałem?
> To by przychodziło wręcz w FHS. A jeżeli aplikację będą miały swoje
> katalogi to dodadzą tutaj swój i będzie wszystko good.
>
> To by może załatwiło ostatecznie problem certyfikatów
>
> Comments?
Są tylko dwie kategorie programów - takie, których ścieżkę do certyfikatu
podaje się podczas budowania (jest zahardcodowana) i takie (lepsze?) w które
mają możliwość ustawiania scieżki do certyfikatów/kluczy w konfigach. ;)

Zostawiłbym stare lokalizacje dla certyfikatów/kluczy wszystkich programów
(wiadomo, że zmiany ścieżek ssą, skrypty lubią się "sypać", etc, a certyfikat
może mieć nieocenioną wartość i imo nie należy go przenosić).
Katalog /etc/certs pełniłby podobną rolę jak /srv w PLD - byłby do wyłącznego
zagospodarownia przez admina, który mógłby zmienić sobie w konfigach 1, 2,
3 ... usługi zmienić ścieżkę z /etc/%{name}/.....pem
na /etc/certs/host.domena.{cert,key}.pem (przykładowo) - jedna jedyna funkcja
tego katalogu - administrator ma jedno miejsce na certyfikaty i klucze dla
usług ssl.

Można połączyć jedno z drugim - zrobić podkatalogi na kategorie jakie tam
chcecie + jeden do którego nie będą wrzucane żadne pliki z pakietów i ich
skryptów (z przeznaczeniem opisanym j.w.).

--
Tomasz Wittner