distver w poldku

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Śro, 15 Wrz 2004, 17:20:49 CEST

On środa 15 wrzesień 2004 11:50, Paweł Gołaszewski wrote:
> hhmmm... a nie lepiej by było jakby:
>
> Distribution:	PLD
> DistVersion:	x.x

Z punktu widzenia migracji o wiele lepiej jest skorzystać z faktu, że u nas
pole distribution jest w zupełni wystarczające.

> Nowe pole.
> W ten sposób nie będzie kombinacji przy porównywaniu formatu istniejącego
> pola. To raz.

Właśnie z osobnym polem musiałbym kombinować, ale przez przypadek wpadłem na
to, że można użyć pola distribution i ten kod jest dzięki temu trzy razy
krótszy i działa od razu bez jakiś 'procesów migracyjnych' dla Ac, w którym
pola distver by nie było.

> Dwa - łatwiejsze chyba jest porównywanie wersji.

No niespecjalnie.

> Trzy - to rozwiązanie nawet w oryginalnym rpm-ie mogą przyjąć...

Nie, oni chcą przykombinować z czymś bardziej kompleksowym, co nie zależałoby
bezpośrednio od informacji zawartych w samej paczce i np. pozwalałoby na tego
typu upgrejdy pomiędzy całymi dystrybucjami.

> Przy porównaniu można będzie żądać, żeby pole Distribution odpowiadało
> dokładnie wzorcowi, tak jak teraz... Ale bardziej chyba konfigurowalne to
> może być...

Nie widzę powodu, dla którego nie mogłoby tego zadania spełniać pole
distribution.