courier-imap

Andrzej Augustynowicz andree w pld-linux.org
Nie, 19 Wrz 2004, 02:25:21 CEST

Dnia niedziela, 19 września 2004 00:12, Tomasz Grobelny napisał:
> Attached patches allow to start more than two (one for pop3 and one for
> pop3s) instances of courier-imap-pop3. This may be useful when you have
> more than one IP address and so you need diffrent certificates for diffrent
> domains. Propably part of courier-imap-pop3drc.patch should be directly
> applied to courier-imap-pop3.init but it was easier to test it in current
> form. Imap is not done for now, chances are that I will do it but if
> somebody wants to finish the job feel free to do so. Now it is being built
> on my machine, I hope it will be ok. If correct please apply.
Mam lepszy pomysł

wystarczą odpowiednio zmienione pliki konfiguracyjne żeby dawały różne pliki
pidów dla usług np. pop3d.00.pid, etc.
(zresztą nie trzeba zmieniać wystarczy małe howto w dokumentacji)

taka pętla w każdym rc

for i in pop3d.00 pop3d.01; do
. ${sysconfdir}/$i
{ewentualnie pętla która przeleci wszystkie pop3d.xx}
 tutaj całe rc
done

i tak dla imapd, *-ssl
i działa jak trzeba
żadnych triggerów i większych rewolucji

takie rozwiązanie mogę zaakceptować i nawet wprowadzić we wszystkich
produktach couriera, ale to dopiero w październiku
--
Andrzej Augustynowicz
http://ds5.agh.edu.pl