courier-imap

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Nie, 19 Wrz 2004, 03:10:07 CEST

On Sunday 19 of September 2004 02:25, Andrzej Augustynowicz wrote:

> Mam lepszy pomysł

Nieprawda bo mój pomysł jest najlepszy ;-)

> wystarczą odpowiednio zmienione pliki konfiguracyjne żeby dawały różne
> pliki pidów dla usług np. pop3d.00.pid, etc.
> (zresztą nie trzeba zmieniać wystarczy małe howto w dokumentacji)
>
> taka pętla w każdym rc
>
> for i in pop3d.00 pop3d.01; do
> . ${sysconfdir}/$i
> {ewentualnie pętla która przeleci wszystkie pop3d.xx}
>  tutaj całe rc
> done
>
> i tak dla imapd, *-ssl
> i działa jak trzeba
> żadnych triggerów i większych rewolucji

Żeby obsługiwać więcej niż 2 pliki konfiguracyjne (a o to w tej całej zabawie
chodzi) potrzeba wymienić skrypty startowe. Jednocześnie trzeba zapewnić
płynne przejście od stanu obecnego do docelowego. I można to zrobić albo
uruchamiając triggera przy upgrade albo nowe skrypty będą obsługiwać dwie
wersje konfiguracji. Ja wybrałem rozwiązanie pierwsze.

Jak dla mnie dotychczasowa konfiguracja couriera była sztywna (pop3, pop3s i
koniec) i mało intuicyjna (konfiguracja pop3/tls w pliku pop3d-ssl). Dlatego
po zaaplikowaniu mojego patcha jeden plik odpowiada za jedną instancję demona
co upraszcza skrypty startowe i pozwala np. na skonfigurowanie różnych
certyfikatów dla różnych IP. A odnośnie Twojej koncepcji: naprawdę niewiele
zrozumiałem z tego co napisałeś, podkręć jasność wypowiedzi.

> takie rozwiązanie mogę zaakceptować i nawet wprowadzić we wszystkich
> produktach couriera, ale to dopiero w październiku
Ostatnio jak przedstawiłem samą koncepcję to jakaś szczególna dyskusja się nie
odbyła...

Tomek

PS
Po co przeniosłeś dyskusję na pld-devel-pl?