rc-scripts strikes back (długie)

Nie, 19 Wrz 2004, 03:28:09 CEST

Tomasz Trojanowski wrote:
[...]
> Dodatkowo skrypty skrypty FreeBSD s=B1 za bardzo rozdrobnione. S=B1 tam
> nawet osobne skrypty do tworzenia /etc/motd czy ustalania hostname, czy
> nawet uruchamiania swapu. Takie rzeczy powinny IMO zosta=E6 w monolitycznym
> skrypcie startowym (u nas rc.sysinit), a na osobne pliki rozbite tylko

Ja bym stawial na roadrobnienie.
Unikniemy problemow z np. startem RAID, czy wlaczeniem/wylaczeniem swapa w
pliku w /usr/local (gdy to inny fs niz / i /usr).

Poza tym mozna by podnosic pewne uslugi przed zrobienim (czasami
koniecznego) fsck na najwiekszym fs-ie w systemie, np. /home

> 2. Jednoczesno=B6=E6 zdarze=F1
>
> Kto=B6 (twittner?) pisa=B3 o uruchamianiu kilku us=B3ug jednocze=B6nie. Jak=
>  dla mnie
> nie ma to wiekszego znaczenia. Desktopy (i ich u=BFytkownicy) mnie nie
> interesuj=B1 :P, a wi=EAkszo=B6=E6 moich maszyn i tak jest restartowana =B6=
> rednio trzy
> razy w roku. Inna sprawa, =BFe podczas fsckowania i tak mi mysql i apache
> nie wstan=B1 (przynajmniej nie na znanych z linuksa filesystem=F3w).

Zalezy co aktualnie fsck-ujesz. Jak kilka TB zasobow FTP, to czemu nie ?
Zwlaszcza DNS i poczte mozna juz wtedy podniesc.

> 3. Runlevele
>
> No w=B3a=B6nie, czy na wsp=F3=B3czesnych maszynach kto=B6 jeszcze tego do c=
> zegokolwiek
> u=BFywa? Moim zdaniem najwy=BFszy czas zrezygnowa=E6 z zasz=B3o=B6ci histor=
> ycznych
> i podzi=EAkowa=E6 runlevelom za wsp=F3=B3prac=EA, pozostawiaj=B1c ewentualn=
> ie dwa tryby
> pracy: single i normal. Czyba =BFe si=EA myl=EA.

Uzywam na desktopach do wlaczenia/wylaczenia startu X-ow. Czasem sie
przydaje.

  phone (48)(58) 347 14 61