rc-scripts strikes back ( długie )

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Pon, 20 Wrz 2004, 00:09:51 CEST

On Sunday 19 of September 2004 02:01, Tomasz Trojanowski wrote:
> Luźne rozważania na temat rc-scriptów
>
> 1. Zalezności
>
> Są mi znane dwa rozwiązania które dostarczają obsługę zalezności w
> skryptach startowych, obydwa bardzo podobne: skrypty Free(Net)BSD
> i skrypty R.Goocha. Rożnią się one tylko technicznym rozwiązaniem
> odnajdywania zależności.
>
> 2. Jednoczesność zdarzeń
>
> Ktoś (twittner?) pisał o uruchamianiu kilku usług jednocześnie. Jak dla
Nie znam ww. rozwiązań ale gdzieś kiedyś czytałem o wykorzystaniu make w
skryptach startowych. Sam kod nie był chyba zbyt zaawansowany (w sensie
stadium rozwoju) ale pomysł wydaje się być niezły. Na dzień dobry mamy
obsługę zależności i równoległego uruchamiania usług.

> - uruchom usługę yyy nie wcześniej niż to będzie konieczne (u nas
> allowlogin)

Dlaczego allowlogin ma być na końcu? Co przeszkadza w logowaniu się do systemu
jak nie są uruchomione wszystkie serwery?

> No i na koniec, to co już zostało nie tak dawno wspomniane na pld-devel-en.
> Konieczność restartowania niektórych usług przy restartowaniu innych
> dhcp, htb przy restarcie networking.
>
> 4. networking
>
> Ta usługa jako całość wydaje mi sie za bardzo skompilowana. FAjnie byłoby
> ją podzielić ja mniejsze składowe. Prosty przykład:
> netif   - podnosi fizyczne interfejsy
> routing - ustala routing (i wymaga netif)
> bridge  - uruchamia bridge'a (i wymaga netif)
> ppp     - podnosi ppp (i przychodzi z pakietem ppp)

Wygląda na to że nie restart network tylko restart bridge'y. Ale to tylko
hipoteza której sprawdzanie jest ryzykowne.

> trzy razy w roku. Inna sprawa, że podczas fsckowania i tak mi mysql i
> apache nie wstaną (przynajmniej nie na znanych z linuksa filesystemów).

No chyba że usługi będą wymagać konkretnych partycji.

> 5. Ktoś doczytał to do końca?

Jeszcze nie...

> 19. Koniec

...już tak.