nowe post/preun dla gconfa

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Nie, 3 Kwi 2005, 11:12:21 CEST

On Sat, 2 Apr 2005 17:41:12 +0200
Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> wrote:

> %preun z poprzedniej wersji pakietu przy uaktualnianiu.
> Np. z gnome-games-2.10.0-4 do 2.10.0-5.
> Przy upgrade najpierw wywoła się
> %gconf_schema_install /etc/gconf/schemas/libgnomegames.schemas
> z %post nowej wersji, a potem:
> %gconf_schema_uninstall /etc/gconf/schemas/libgnomegames.schemas
> z %preun starej.

tak oczywiście nie może być. Myślę, że to misinterpretacja i dotyczy z
tego co widzę tylko gnome-games. Myślę, że Artur mógłby coś więcej na
ten temat powiedzieć.

> (a konkretnie UsageCount w /etc/odbcinst.ini).

> To dygresja na oddzielny temat, nie związany z GNOME.

skrót myślowy wskazujący na powiązanie gnome z gconf. metoda
odinstalowania schemas i ponownego ich instalowania, jest wg mnie
bezpieczna i możemy ją stosować we wszystkich pakietach jej
wymagających (pod warunkiem wywołania jej we właściwym miejscu, czyli
%post, a nie %preun).

--
Fryderyk Dziarmagowski