mysql 4.0.23

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 3 Kwi 2005, 18:27:32 CEST

On Sun, Apr 03, 2005 at 17:54:04 +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Masz w konfigu np:
>
> character-set-server=latin2
> collation-server=latin2_general_ci
> init-connect="SET NAMES latin2"
>
> ?

Miałem:
default-character-set   = latin2
default-collation       = latin2_general_ci

dopisanie tego nic nie zmieniło.

> Z tego co piszesz to od zera robisz bazę więc wystarczy utworzyć db z
> odpowiednim charsetem

CREATE DATABASE `asdasd` DEFAULT CHARACTER SET latin2 COLLATE latin2_general_ci;
CREATE TABLE `asdasd` (`zxc` VARCHAR( 12 ) CHARACTER SET latin2 COLLATE latin2_general_ci) CHARACTER SET latin2 COLLATE latin2_general_ci;

> Ogólnie jest tak, że mysql 4.1 może trzymać bazę w charsecie X, a klient może
> używać charsetu Y (do tego jeszcze można wybrać collation oraz charset
> połączenia - to ostatnie po co to nie wiem).
[...]
> mysql> \s
[...]
> Server characterset:    latin2
> Db     characterset:    latin2
> Client characterset:    latin2
> Conn.  characterset:    latin2

Server characterset:    latin1
Db     characterset:    latin2
Client characterset:    latin2
Conn.  characterset:    latin1

ale już spod phpMyAdmina to wygląda tak:

             Zmienna   	 Wartość sesji  Wartość globalna
character set client   	        utf8    latin2
character set connection 	latin2 	latin2
character set database          latin1 	latin2
character set results          	utf8 	latin2
character set server       	latin2 	latin2
character set system       	utf8 	utf8

mysql> insert into asdasd values('ąśź');
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)

mysql> select * from asdasd;
+-----+
| zxc |
+-----+
| ??? |
| ??? |
| ??? |
| ??? |
+-----+

jedna z tych pozycji jest wpisana spod phpMyAdmina i w nim wyświetla się
prawidłowo, pozostałe są zawsze '???'.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>        http://vfmg.sourceforge.net/
                                    http://tccs.sourceforge.net/