mysql 4.0.23

Nie, 3 Kwi 2005, 17:54:04 CEST

On Sunday 03 of April 2005 17:42, Tomasz Pala wrote:

> Wystarczy, że mi ktoś wytłumaczy jak zrobić pewną bardzo prostą rzecz
> (po dwóch godzinach docowania się zmęczyłem, łatwiej mi będzie użyć
> postgresa): jedna baza, jedna tabelka, jedna kolumna. Dane w iso8859-2
> (wpisywane z klienta mysql, dumpowane itp - to działa). W phpMyAdmin
> zamiast pliterek są '?', bo on sobie myśli, że to UTF.
> Jak to wykonać prawidłowo step-by-step na świeżej instalacji?
Masz w konfigu np:

character-set-server=latin2
collation-server=latin2_general_ci
init-connect="SET NAMES latin2"

?

Z tego co piszesz to od zera robisz bazę więc wystarczy utworzyć db z
odpowiednim charsetem (przy dump i restore trzeba uważać bo domyślnie jak
dumpujesz mysqldumem z 4.1 z serwera 4.0 przez sieć to ustawia UTF8
defaultowo).

Ogólnie jest tak, że mysql 4.1 może trzymać bazę w charsecie X, a klient może
używać charsetu Y (do tego jeszcze można wybrać collation oraz charset
połączenia - to ostatnie po co to nie wiem).

Do tego dla wygody:
[arekm w iarm ~]$ more .my.cnf
[mysql]
default-character-set=latin2

i patrzymy co tam jest używane:
[arekm w iarm ~]$ mysql -u mysql -p
Enter password:
Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 1 to server version: 4.1.10a-log

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql> \s
--------------
mysql  Ver 14.7 Distrib 4.1.10a, for pld-linux-gnu (powerpc)

Connection id:          1
Current database:
Current user:           mysql w localhost
SSL:                    Not in use
Current pager:          stdout
Using outfile:          ''
Using delimiter:        ;
Server version:         4.1.10a-log
Protocol version:       10
Connection:             Localhost via UNIX socket
Server characterset:    latin2
Db     characterset:    latin2
Client characterset:    latin2
Conn.  characterset:    latin2
UNIX socket:            /var/lib/mysql/mysql.sock
Uptime:                 7 sec

Threads: 1  Questions: 3  Slow queries: 0  Opens: 11  Flush tables: 1  Open
tables: 0  Queries per second avg: 0.429

Przy tworzeniu bazy i kolumn podaje się w jakim są charsecie (wystarczy dla
db).
--
Arkadiusz Miśkiewicz                    PLD/Linux Team
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/  http://ftp.pld-linux.org/