desktop-file-utils, ldconfig (Re: SPECS: gimp.spec - R post, postun: desktop-file-utils)

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Wto, 12 Kwi 2005, 20:33:56 CEST

On Tue, 12 Apr 2005 20:18:49 +0200
Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> wrote:

[...]
> O ile takie zależności w programach typowo gnomowych mnie nie
> obchodziły, to gimpowi (będącemu aplikacją GTK+, nie GNOME) nie
> przystoją.

nie ma takiej zależności, zgodnie z tym co napisałem, kontrowersyjna
zmiana została wycofana.

> IMO wystarczy uruchamianie tego update* warunkowo (jeśli istnieje)
> + uruchamianie w %post desktop-file-utils (może być pod warunkiem
> [ "$1" = "1" ]), żeby się wygenerowało przy doinstalowaniu po
> wcześniejszym zainstalowaniu programów dostarczających takie pliki.

musi się też regnerować, aplikacji może przybyć/ubyć obsługiwany typ.
oczywiście to dotyczy jak narazie tylko GNOME. z KDE jest sprawa
zupełnie niejasna.

> [...]
> (de)instalacji i zależność od /bin/sh w pakiecie.
> Ponadto pomijanie /sbin/ldconfig w %postun przy upgrade nie jest
> dobre: - przy downgrade zostaje zepsuty symlink soname do nowszej,
> usuniętej wersji biblioteki, zamiast do właśnie zainstalowanej
> starszej (tak samo, jak po wywaleniu dynamicznego postshella przy
> downgrade glibc - ćwiczyłem wczoraj, bardzo fajny efekt, polecam -
> tylko nie wylogowywać się przed uruchomieniem ldconfig)
> - nie jestem pewien, czy przy upgrade do wersji z nowym soname nie
>   zostanie zbędny zepsuty symlink dla starego soname

ok, zaniecham w trybie natychmiastowym tych praktyk. wszystkie
wprwadzone %ldconfig_post* zostaną usunięte.

--
Fryderyk Dziarmagowski