SPECS: gimp.spec - R post, postun: desktop-file-utils

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 12 Kwi 2005, 22:52:07 CEST

On Tue, Apr 12, 2005 at 16:43:33 +0200, Kamil Kosiński wrote:

> $ poldek --shcmd="desc -R gimp"|grep gnome
>     libart_lgpl libexif libgnomecanvas | libgnomecanvas libgtkhtml
> libjpeg
>
> Jak widać, inne gnomowe badziewie tez mu instaluje.

Wymagane przez linkowanie.

> I co z tego?

No właśnie nic.

> Tak pewnie. Powinniśmy jeszcze warunkowo uruchamiać update-mime-database
> no i oczywiście scrollkeeper-update, bo przecież bez uruchomienia ich
> programy będą równie dobrze działać.

Dokładnie. Ten scrollkeeper już od dawna mnie wkurza, ale nie mam czasu
się tym zająć. Posiłkuję się --nodeps --noscripts.

> Po jakąś cholerę w gimp.desktop jest pole MimeType, prawda?

Żeby w ogóle gimp.desktop był brany pod uwagę, musisz mieć w systemie
zainstalowane applnk:

poldek:/all-avail> desc -B applnk
warn: applnk: ambiguous name

Package:        applnk-1.9.5-11
RequiredBy:     gnome-menus-libs, kdebase-core, vfmg, vfmg

Package:        applnk-1.9.4-7
RequiredBy:     gnome-menus-libs, kdebase-core, vfmg, vfmg

> Czy to jest jakieś nielogiczne? W czym problem? Chcemy wykorzystać
> wszystkie dobrodziejstwa jakie autorzy oprogramowania dla nas
> przygotowali, tak czy nie?

Więc znajdź odpowiednie miejsce dla tego R.
Odpowiednie to jest program, który po jego zainstalowaniu _bezpośrednio_
zyska na funkcjonalności, czyli np. zacznie rozumieć, którym programem
jaki typ pliku otworzyć. Czyli jeśli toto pomaga gnomowi, to w
konkretnej części gnoma. Bo gimpowi to NIE POMAGA, pomaga jakiemuś
ŚRODOWISKU uruchomić gimpa.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>        http://vfmg.sourceforge.net/
                                    http://tccs.sourceforge.net/