uprawnienia do /var/log/

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 15 Kwi 2005, 20:01:20 CEST

Przy okazji uzdatniania webalizera do działania z uid != 0 wyszła dosyć
brzydka rzecz:

logi apache (i wielu innych aplikacji) tworzą się początkowo z prawami
root:root i w tym momencie cała idea grupy/usera stats i logs bierze
trochę łeb. Owszem, po rotowaniu robią się właściwe uprawnienia, ale po
pierwsze domyślnie to jest tydzień, czyli przeważnie dużo za długo do tych
celów, a po drugie u każdego może to być inny okres... (skrajnie - zero
rotowania).

Jedyne co mi przychodzi do głowy w tym wypadku to g+s /var/log

Conajmniej na podkatalogi /var/log.

Nie wiem co o tym myśleć. Bez rozwiązania tego problemu całość ma,
niestety, ograniczone zastosowanie.. :(

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost