/etc/env.d/HORROR

Tomasz Wittner twittner w o2.pl
Wto, 9 Sie 2005, 00:22:54 CEST

On Mon 8. of August 2005 23:19, Paweł Gołaszewski wrote:
[...]
> To naprawdę kwestia upodobań. Ja wolę obecny układ.
>
> Poza tym - w przypadku pakietowania osobne pliki mają potężną zaletę -
> jeżeli coś poedytujesz to przy upgrade dostaniesz .rpmnew tylko tego co
> zmieniałeś. Reszta aktualizuje się zgodnie z paczką.

> Odniosłem wrażenie, że on to raczej tyczyło się twojego skryptu :)
Odniosłeś dobre wrażenie ;) - ilość czasu jaka upływała od klepnięcia enter po
password do ukazania się prompta przy moim /etc/profile była zauważalna. Ale
mkochano mnie natchnął i poprawiłem to - awk jest wywoływany tylko raz za to
listą wszystkich plików z /etc/env.d/ (z pominięciem tych *~, *.rpm*, ...)
zamiast dla każdego pliku oddzielnie - tylko lista plików jest tworzona w
petli. Nie ma "lagów" przy logowaniu. Póki co do oglądania i przemyśleń
(pewnie zawiera jakieś jeszcze błędy):
http://twittner.host.sk/files/pld/rc/csh.login
http://twittner.host.sk/files/pld/rc/profile

> cóż, myślę, że możnaby uniknąć pustego exportowania.

> extra.
> A jak rozwiążesz problem zmiennej, która może być w kilku programach?
A jak Ty? Jeżeli zmienna może być używana w wielu programach np. NNTPSERVER to
umieszczę ją i jej podobne w pliku należącym do setup
(np.: /etc/env.d/common). Zresztą tak jest teraz:
rpm -qf /etc/env.d/NNTPSERVER
setup-2.4.9-2

--
Tomasz Wittner