awstats: czy przejmować się upgrade ze zwalonej wersji?

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Nie, 21 Sie 2005, 21:58:58 CEST

Witam,

Stawiam swój serwerek i oczywiście (;-)) chcę mieć wszelkie statystyki
jego działalności. Wczoraj zabrałem się za statystyki WWW. Zacząłem od
webalizera. Poszło gładko, ale efekt mnie nie zachwycił. Dzisiaj więc
postanowiłem zainstalować awstats...

Pakiet w Ac jest, ale:

1. Parsuje logi z uid=0, co jest bardzo głupim pomysłem (błąd w awstats
lub którymś pluginie może dać pełen dostęp do systemu).

2. Brakuje w nim części plików, więc nie jest w pełni funkcjonalny (np.
wykresy 3D nie działają bo brak klas Java).

3. Wiele plików awstats ląduje w /home/services/httpd, przemieszane w
plikami Apache (jak ktoś przypadkiem używa innego serwera, to mogą one
wylądowac w bezpańskich katalogach)

4. Nie jest ustalony żaden katalog roboczy, więc generowane statystyki
lądują w katalogu z awstats.pl, czyli /home/services/httpd/cgi-bin. To
oczywiście bez sensu, a działa tylko z powodu problemu 1.

5. Jako katalog konfiguracyjny jest ustalone /etc, a więc jakby ktoś
chciał tak generować statystyki dla wielu vhostów, to ma bajzel w /etc

6. Generowanie statystyk z crona odpalane jest przez skryp
w /etc/cron.hourly zamiast osobny plik crontab, więc utrudnione jest
sterowanie czasem generowania statystyk, a optymalna częstotliwość
bardzo zależy od charakteru serwera.

... i pewnie jeszcze parę rzeczy.

Pakiet poprawiłem tak jak uznałem za stosowne. Teraz rusza od kopa po
zainstalowaniu, łatwo się konfiguruje i w ogóle działa tak jakbym
chciał. Jest tylko pewien problem -- pakiet bardzo się różni od tego
dotychcas obecnego w Ac i jak ktoś to, co jest w Ac, doprowadził do
działania, to teraz przestanie mu działać.

Niby wypadałoby zrobić triggera, ale to może być ciężkie. Oryginalna
domyślna konfiguracja właściwie do niczego się nie nadawała, a jak ją
poprawił admin to trudno nawet zgadywać.

To co się zmieniło to głównie lokalizacja skryptu awstats.pl i plików
konfiguracyjnych. Jakieś pomysły jak w miarę sensonie umożliwić gładki
upgrade? A może po prostu to olać? Na razie pakiet dostał niecałkowite
Release.

Pozdrowienia,
        Jacek