SPECS: darkice.spec - BR: s/lame-libs-devel/lame-libs-static/

Tomasz Wittner twittner w o2.pl
Śro, 24 Sie 2005, 18:46:01 CEST

On Tue 23. of August 2005 12:09, Lukasz Glebicki wrote:

> Bez tego nie przechodzi sekcja %configure.
Co oznacza "sekcja %configure"? AFAIK to czegoś takiego nie ma (są za to
sekcje %prep, %build, ...).
> Mogę poprawić, tylko gdybym wiedział jak:)

Jakbyś wkleił na czym "nie przechodzi" (takich kilka ostatnich linijek z
buildloga wyprodukowanych przez ./configure), to może ja (lub ktoś inny) by
wiedział jak, chociaż u mnie bez lame-libs-static, przy zainstalowanym
lame-libs-devel-3.96.1-2 buduje się bez problemu.

Po za tym jak nie wiesz, to zawsze masz szansę się dowiedzieć:
info autoconf, automake, libtool
autobook, vi configure.{in,ac}, ./configure --help służą Ci pomocą.

IMO lepiej niech się wcale nie buduje, niż ma się linkować
statycznie. Po za tym czytałeś PLD-doc/devel-hints-{pl,en}.txt ?
"
Standardem jest linkowanie dynamiczne (i BuildRequires: biblioteka-devel).
Linkowania statycznego (i BuildRequires: biblioteka-static) można używać
tylko w dobrze uzasadnionych przypadkach. Stwierdzenie "bo tak było
łatwiej" albo "program tak robi domyślnie" nie jest wystarczającym
uzasadnieniem.
"
--
Tomasz Wittner