Kernel 2.6.11.10-6, IMQ... again.

Jacek Rzęsista jasio w jcentrum.net
Wto, 13 Gru 2005, 11:58:58 CET

Dnia wtorek, 13 grudnia 2005 10:58, Przemysław Stanisław Knycz napisał:
> Witajta.
>
> Rozmawiałem z Jajcusiem i mówi mi, że u niego działa - tzn on rozlicza
> osobno ruch przychodzący i wychodzący na dwóch różnych IMQ.
>
> Natomiast pisał mi jeszcze, że ktoś z jego znajomych robił inaczej
> (prawdodpobonie tak jak ja) i że się wali to totalnie.
>
> U mnie ruch ze eth1+ jest przekierowywany na imq1 (wejście i wyjście) i
> tam są rozliczane regułki htb.
>
> imq0 jest u mnie puste (tzn podniesione, ale nic regułek tam nie ma).
> Wyjście w Internet jest realizowane przez eth0 (bo z imq0 nie chciało
> działać).

> [...]
Hmmm, a czemu tak dziwnie że na jednym IMQ i wejście i wyjście ? Ja zawsze
używam jedno IMQ do wejścia (lub wejść - jeżeli jest kilka łączy) a drugie do
wyjścia (lub wyjść - jeżeli jest kilka sieci na różnych sieciówkach). To
zawsze mi działało :) Co prawda jakoś bardziej preferuję kernele 2.4 do
takich celów, ale na 2.6 też się to sprawdza.
Pozdrawiam
--
Jacek Rzęsista
GG 61213