SPECS: imap.spec - updated to 2004c1 - bconded /var/lib/imap dir, ...

Marcin Król hawk w limanowa.net
Sob, 5 Lut 2005, 16:38:39 CET

> Raczej "nie daję gwarancji że to jest bezpieczne".

Cytat z bconda: "Possibly not secure." Czyli "Prawdopodobnie nie jest
bezpieczny". Jak juz tlumaczymy, tlumaczmy w miare dokladnie.

> ryzyko związane z ew. dziurą i włemem przez nią jest mniejsze, jeśli
> proces wogóle nie działa jako root.

Fakt. Cala grupa ma prawo odczytu shadow'a. Powstaje pytanie co jest
trudniejsze, wbic sie na imapa, czy wbic sie przez cokolwiek innego i
dopisac do /etc/group zeby potem zapuscic bruteforca na zawartosci
shadow? IMO prawdopodobienstwo tego drugiego jest wieksze, bo imap w
systemie jest jeden, a potencjalnych rzeczy umozliwiajacych dopisanie
sie do /etc/group duzo wiecej (ot caly pozostaly system :))

> A co chcesz w nim maintainować? SOA#1.

Nie wnikalem co w nim mozna i czy cos trzeba maintainowac. Nie wiem jak
dla Ciebie ale dla mnie nawet najmniejszy kawalek softu ktory nie byl
zmieniany od prawie 2.5 roku zdecydowanie nalezaloby przejrzec, chocby
pod katem zmian ktore zaszly w calosci oprogramowania do ktorego jest
patch. Skoro uzywasz tego patcha, nie widze problemu, nikt nie broni Ci
sie tym zajac :)

M.