SPECS: imap.spec - updated to 2004c1 - bconded /var/lib/imap dir, ...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 5 Lut 2005, 17:10:29 CET

On Sat, Feb 05, 2005 at 04:38:39PM +0100, Marcin Król wrote:

> Cytat z bconda: "Possibly not secure." Czyli "Prawdopodobnie nie jest
> bezpieczny". Jak juz tlumaczymy, tlumaczmy w miare dokladnie.

> Fakt. Cala grupa ma prawo odczytu shadow'a. Powstaje pytanie co jest
> trudniejsze, wbic sie na imapa, czy wbic sie przez cokolwiek innego i
> dopisac do /etc/group zeby potem zapuscic bruteforca na zawartosci
> shadow? IMO prawdopodobienstwo tego drugiego jest wieksze, bo imap w
> systemie jest jeden, a potencjalnych rzeczy umozliwiajacych dopisanie
> sie do /etc/group duzo wiecej (ot caly pozostaly system :))

E?
-rw-r--r--  1 root root 840 2004-11-07 18:15 /etc/group

Jak możesz się tam dopisać, to i tak masz roota.
Jeśli nie bezpośrednio, tylko przez jakieś dziurawe narzędzie - to
wystarczy dopisać się np. do grupy disk - i dalej już blisko.

> Nie wnikalem co w nim mozna i czy cos trzeba maintainowac. Nie wiem jak
> dla Ciebie ale dla mnie nawet najmniejszy kawalek softu ktory nie byl
> zmieniany od prawie 2.5 roku zdecydowanie nalezaloby przejrzec, chocby
> pod katem zmian ktore zaszly w calosci oprogramowania do ktorego jest
> patch. Skoro uzywasz tego patcha, nie widze problemu, nikt nie broni Ci
> sie tym zajac :)

Przede wszystkim ten bcond tworzył pakiet wymagający nieistniejącego
użytkownika.