SPECS: imap.spec - updated to 2004c1 - bconded /var/lib/imap dir, ...

Marcin Król hawk w limanowa.net
Sob, 5 Lut 2005, 21:57:16 CET

> "Prawdopodobnie" było by "probably". "Possibly" ma trochę inny wydźwięk:
> http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=possibly&tr=ang-auto&ch=1&x=0&y=0

"prawdopodobnie nie jest bezpieczny" czy "mozliwe ze nie jest
bezpieczny" maja w miare podobny wydzwiek :)

> Jeśli masz prawo pisać do /etc/group to:
> a. jeśli masz użytkownika lokalnego, to możesz dodać go do grupy root
> b. z dużym prawdopodobieństwem możesz pisać też do /etc/passwd :)

Hm no tak. To by sie zgadzalo.

> Można dyskutować. Ja zostałem postawiony w sytuacji: albo imapd będzie
> działał bez roota albo nie będzie tam imapd. Koniec dyskusji.

Bynajmniej nie jestem tu zlosliwy, ale w takim razie czemu nie inny
imap? Np cyrus. Chyba ze kazdy inny tez dziala na roocie, nie wiem, nie
uzywam innych, nie sprawdzalem.

> Tak, ale nadal pamiętaj że to jest opcjonalna funkcjonalność i jeśli
> ktoś chce z tego korzystać i brak dowodów na jej szkodliwość, to nie
> powinieneś tego uniemożliwiać.

Dobra. Bede tu szczery, mi na tej funkcjonalnosci nie zalezy, wiec skoro
byla skopana i nikt nie chcial jej naprawic od prawie 2.5 roku to mi
prosciej bylo ja usunac niz poprawiac (user imap nie istnial wiec
/var/lib/imap byl tworzony z root'em jako ownerem, czyli imap nie mial
tam praw zapisu i nie dzialal poki admin tego nie skorygowal). Fakt iz
wystarczajacym byloby tu chyba dodawanie usera pomine milczeniem :)

> No i czekam kiedy zaczniesz wywalać z powyższej przyczyny inny soft.
> Podejrzewam że znajdziesz tego sporo. Może TeX się nada?

Prozne twe nadzieje.

> Wywaliłeś funkcjonalność, która jest
> a. opcjonalna
> b. mi potrzebna
>
> IMO *powinieneś* ją przywrócić. Z różnych przyczyn nie mogłem
> odpowiedzieć gdy pytałeś o jej usunięcie, ale czy to coś teraz zmienia?

c. byla skopana, no problem, przywroce jak ktos_komu_na_niej_zalezy
zrobi konieczne poprawki w specu. Czemu nie zrobie ich sam? Z tego
samego powodu z ktorego nikt nie zrobil ich przez ponad dwa lata (no
dobra, przez rok, bo ankry zauwazyl ten problem Thu, 15 Jan 2004 15:56:12)

M.