iptraf.spec

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 9 Lut 2005, 10:06:31 CET

On Tue, Feb 08, 2005 at 11:41:31PM +0100, Robert 'dzeus' Graużenis wrote:
> Stworzyć bazę? Chyba "oczadziałeś" jeśli arp pokazuje mi adresy IP + MAC-i
> to jaki problem żeby z /etc/hosts pobierał nazwy hostów?
[...]
> Albo to ja jestem tępy albo iptraf w AC
> jest do bani i nadaje się do sieci z max 2 hostami :).

Akurat baza mac-adresów jest bardzo dobrą sprawą, bo dla mnie Lan
Station Monitor służy to monitorowania urządzeń w warstwie ethernet,
z których część:

1. może nie używać protokołu IP
2. nie mieć stałego adresu IP
3. mieć tymczasowo zmieniony adres (u mnie np. inne adresy mają
komputery zablokowane np. za brak płatności)
4. może to być specjalny MAC-address np. broadcastowy lub multicastowy
5. może mieć wiele adresów IP, a najwłaściwszy do ustalenia nazwy może
nie być dla iptrafa "oczywisty"

Rozumiem, że dla niektórych wygodne jest powiązanie adresów MAC
z nazwami poprzez adresy IP i DNS. Ale nie zawsze jest to właściwe
podejście i często niezależna baza może być przydatna.

Pozdrowienia,
	Jacek