SPECS: blender.spec - much sanner handling of scripts

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 22 Lut 2005, 09:57:36 CET

On Tue, Feb 22, 2005 at 08:07:02AM +0100, Adam Gołębiowski wrote:

> Nienienienie, giejot, to nie tak. Te linie dodadzą katalog, oraz
> wszystko co się w nich znajduje. W ten sposób, katalogi %{_datadir} i
> %{_libdir} będą należeć nie tylko do FHS (gdzie powinny), ale i do
> blender.
>
> Prawidłowy zapis powinien wyglądać:
> %{_datadir}/*
> %{_libdir}/*

To jest zapis błędogenny (b. często obejmujący także katalogi należące
do innych pakietów - np. %{_pkgconfigdir}, %{_mandir} itp.).
I w przypadku blender.spec byłby to zapis błędny, bo dalej na liście
plików są:

%{_desktopdir}/*.desktop
%{_pixmapsdir}/*.png
%{_mandir}/man1/*

czyli katalogi leżące poniżej %{_datadir} - duplikaty, do tego z innymi
uprawnieniami niż użyte teraz w specu 755,root,root dla całości
%{_datadir}.

Szkoda, że rpm przestał traktować duplikaty jako błąd.
Nasz mógłby traktować znowu (np. w zależności od makra
%_duplicated_files_terminate_build, analogicznie do %_unpackaged...).