SPECS: odbtp.spec - build PHP extension too (with MS SQL support)

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Śro, 5 Sty 2005, 18:34:06 CET

On Wed, Jan 05, 2005 at 08:53:20AM +0100, Marcin Król wrote:

> Nie zauwazylem, ze lezy takie cos w CVS :)

Na buildery swego czasu też był posyłany ale znając życie pewnie gdzieś
się po drodze wyłożył...

> Kod jest dokladnie taki sam, ale brakuje odbtp.conf (a szuka go w
> /usr/local),

Ten plik zdaje się nie jest wymagany do prawidłowego działania?

> jest tez spaczkowane bez aliasow funkcji dla MSSQL.

Jak to sprawdzić?

> IMO tarball uzyty do budowy
> php-pecl-odbtp.spec wyglada jakby ktos wycial same zrodla "zeby tylko
> byly", a nawet ich nie uzywal skoro nie zalaczyl potrzebnego odbtp.conf.

ścieżka do pliku owszem, jest zła (i do poprawienia), ale jest to w
pełni konfigurowywalne za pomocą zmiennej odbtp.interface_file, którą
możesz ustawić w php.ini lub zmieniać runtime:

<?php
	ini_set('odbtp.interface_file', '/tmp/odbtp.conf');
?>

> Nie wiem jak inni, ale ja wole miec to paczkowane z oryginalnego
> archiwum.

A mi osobiście z pecla. Zwłaszcza, że w przyszłości (nie wiadomo czy i
kiedy) ruszy może w końcu automat do generowania zależności pearowych /
peclowych (parsujące package.xml). Co prawda na chwilę obecną prócz
php-pecl-odbtp jest tylko php-pear-DB_odbtp ale nie wiadomo w jak dużym
stopniu pear się rozwinie. Ale z drugiej strony w przypadku budowanie z
odbtp.spec zapewni spójność...

A poza tym to oba archiwa są oryginalne :)
Maintainerem peclowej paczki jest autor odbtp.

> Pewnie jedno z tych dwoch trzeba bedzie usunac, albo dodac obsoletes.

Ano... które? Hmm... chyba lepiej jednak się pecla pozbyć...