Neostrada na SpeedTouch'u

maHo lukaszmach w gmail.com
Śro, 12 Sty 2005, 13:48:40 CET

On Wed, 12 Jan 2005 10:51:09 +0100, Tomasz Witek
<tiwek w manta.univ.gda.pl> wrote:

>   Nie oczekuje odpowiedzie zeby sobie wsadzil ten modem bo nie bede tego
> probowal, ale konczy mi sie cierpliwosc. Z Sagem'em nie ma zadnych
> problemow, dziala jak burza, konfiguruje sie to pieknie. Nie mowiac juz
> o super wparciu w rc-scripts (moze poza jednym malym bladem w obsludze
> tegoz). Jednak wsparcie do SpeedTouch'a niby jest ale ...
[ciach]

może masz inny model tego speedtoucha. to wygląda dziwnie, ale mój
pierwszy speedtouch działał mniej więcej wg. wszelkich howto i na
"standardowych" pakietach zawartych w PLD.

potem się zepsuł, wymieniłem, i ten już był inny jakiś. tzn wizualnie
nie różnił się prawie niczym, ale
   1. na starym przed synchronizacją z linią telefoniczną diodka prawa
migała na czerwono, w tym miga na zielono.
   2. aplikacja dostępowa pod windows była w kolorze szarym, tutaj
jest w kolorze białym.
   3. ma inny firmware na płytce.
   4. na starych pakietach/ustawieniach

nie pamiętam dokładnie jak zmusiłem go do działania pod linuxem, ale w
tym momencie mam zainstalowane:

  speedtouch-1.3-1
  speedtouch-firmware-1.3.4-2
  ppp-plugin-pppoatm-2.4.2-7.5
  ppp-2.4.2-7.5

w /usr/share/neostrada mam pliki KQD6_3.012  ZZZL_3.012, które *chyba*
wziąłem z płytki do modemu.

skrypt łączenia się z neo:
#v+
$ cat /etc/rc.d/rc.neo
#!/bin/sh

echo loading module
echo modem_run
modem_run -v 1 -f /usr/share/speedtouch/ZZZL_3.012 && echo success
echo killing old pppd and pppoa
killall pppd 2>/dev/null
rm /var/run/ppp* 2>/dev/null
echo calling neostrada
pppd call neostrada && echo success

$ cat /etc/ppp/peers/neostrada
debug
#kdebug 1
noauth
#usepeerdns
noipdefault
defaultroute
pty "/usr/sbin/pppoa3 -e 1 -c -vpi 0 -vci 35 -v 1"
sync
user "XXXXX w neostrada.pl"
noaccomp
nopcomp
noccp
holdoff 4
persist
maxfail 25

#v-

no i cośtam trzeba w chapsecrets czy papsecrets.

może to pomoże.

pozdrav

maHo