Neostrada na SpeedTouch'u

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 12 Sty 2005, 18:53:26 CET

On Wed, Jan 12, 2005 at 10:51:09AM +0100, Tomasz Witek wrote:
>   Nie oczekuje odpowiedzie zeby sobie wsadzil ten modem bo nie bede tego
> probowal, ale konczy mi sie cierpliwosc. Z Sagem'em nie ma zadnych
> problemow, dziala jak burza, konfiguruje sie to pieknie. Nie mowiac juz
> o super wparciu w rc-scripts (moze poza jednym malym bladem w obsludze
> tegoz). Jednak wsparcie do SpeedTouch'a niby jest ale ...
>
> 1. Nie dziala

SOA#1

> lub
> 1. Nie dziala tak oczywiscie jak w przypadku Sagem'a

Nie mam porównania.
Tyle że nie trzeba dodatkowych modułów jądra (spoza kernel.spec).

> lub
> 1. Ja ani pare osob z mogeo otoczenia nie potrafimy tego zrobic, a jest
> to trywialne
>
> 2. TPSA nie chce wymieniac modemow jak juz sie ma.
>
> Moze po kolei.
>
> 1. firmwareu nigdzie nie ma, znaczy tego mgmt.o trzeba sie naszukac.

Podziękowania dla Alcatela za niedystrybuowalny firmwaare :/

> 2. zbudowalem sobie speedtouch-firmware.spec
> 3. zainstalowalem speedtouch i speedtouch-firmware.spec
> 4. nie bylo zalezonsci od linux-arm i ppp-plugin-atm  (dodalem)
> 5. nareszcie modem_run odzyl, ale sypal jakimis bledami (nie pamietam to
> bylo dawno).
> 6. dostalem info (tato a Averne powiedzial ...) zeby nie ladowac modulu
> speddtch tylko cdc-acm i ppp-synctty i wylaczyc PPPOA_KERNEL i odrazu mu
> sie poleprzylo.

U mnie działa w kernel mode, na 2.6.8.1.
Mam w /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-ppp6:

DEVICE="ppp6"
ONBOOT="no"
USERCTL="no"
PPPOA_SPEEDTOUCH=yes
PPPOA_KERNEL=yes
PPPOA_VPI=0
PPPOA_VCI=35
PPPOA_OPT="-e1 -m1"
PPPOA_FIRMWARE="/usr/share/speedtouch/mgmt.o"
PERSIST=yes
MAXFAIL=25
PAPNAME="UUUUUUU w neostrada.pl"

w /etc/ppp/pap_secrets:
"rejestracja w neostrada.pl"      *       rejestracja     *
"UUUUUUU w neostrada.pl"          *       "PPPPPPPP"      *

ifup ppp6 i działa. Na ppp 2.4.2, bo po uaktualnieniu do 2.4.3 przestało
działać persist.

> 7. teraz mam tak:
> pppoa3[]: pppoa3 version 1.2-beta3 started by root (uid 0)

Jakieś stare - może 1.3.1 lepiej będzie działać?
(ale mi działało i 1.2-beta2)