śmieci po uninstall

Krystian T tomczyk w op.onet.pl
Sob, 16 Lip 2005, 23:02:31 CEST

Witam
Już kiedyś czytałem o tym problemie, ostatnio był wątek na forum
http://forum.pld-linux.org/viewtopic.php?t=47

W skrócie na przykładzie clamav
1. Przy instalacji clamav pociąga clamav-libs,a clamav-database trzeba
doinstalować ręcznie
2. Odinstalowanie clamav pociąga za sobą clamav-database, a
_niepotrzebny_ clamav-libs _zostaje_

Próbowałem napisać skrypt, który (w tym przypadku) zapytałby czy
clamav-libs również odinstalować. Skrypt mniej więcej taki (pewnie z
błędami składni, ale chodzi o algorytm)
##################
rpm -qR clamav > lista
for element in lista ; do
 if (rpm -q --whatrequires $element)==clamav ; then
                   # tylko claav i nic więcej
  echo $element >> lista_dodatkowa
 fi
done
echo 'clamav zaznaczył nieużywane '$lista_dodatkowa
echo 'odinstalować '$lista_dodatkowa'? [y/n]'
rpm -e clamav
if $odinstalować=='y' ; then
 rpm -e $lista_dodatkowa
fi
Mam nadzieję, że idea jest zrozumiała. Wszystko byłoby dobrze, ale...
Ręcznie robione rpm -qR i rpm -q --whatrequires daje bardzo ciekawe
wyniki i nie bardzo pasują do mojej koncepcji :(
Błąd w moim myśleniu, czy błędy w zależnościach?
BTW clamav naprawdę wymaga bc?
--
Pozdrawiam
Krystian T