śmieci po uninstall

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Nie, 17 Lip 2005, 12:55:24 CEST

Saturday 16/07/2005 23:02:31, Krystian T:
> Witam
> Już kiedyś czytałem o tym problemie, ostatnio był wątek na forum
> http://forum.pld-linux.org/viewtopic.php?t=47
>
> W skrócie na przykładzie clamav
> 1. Przy instalacji clamav pociąga clamav-libs,a clamav-database trzeba
> doinstalować ręcznie
> 2. Odinstalowanie clamav pociąga za sobą clamav-database, a
> _niepotrzebny_ clamav-libs _zostaje_

Nowy poldek będzie to miał:

$ poldek -e clamav --test
mark clamav-0.85.1-2
There are 1 package to remove:
R clamav-0.85.1-2

$ poldek -e clamav --test --greedy
mark clamav-0.85.1-2
Processing dependencies...
clamav-0.85.1-2 marks orphaned bc-1.06-13 (req bc)
clamav-0.85.1-2 marks orphaned clamav-libs-0.85.1-2 (req clamav-libs)
There are 3 packages to remove:
R clamav-0.85.1-2
D bc-1.06-13, clamav-libs-0.85.1-2

> Próbowałem napisać skrypt, który (w tym przypadku) zapytałby czy
[...]
> Mam nadzieję, że idea jest zrozumiała. Wszystko byłoby dobrze, ale...
> Ręcznie robione rpm -qR i rpm -q --whatrequires daje bardzo ciekawe
> wyniki i nie bardzo pasują do mojej koncepcji :(
> Błąd w moim myśleniu, czy błędy w zależnościach?

Nie wziąłeś pod uwagę, że wymagania mogą być symboliczne (libfoo.so.1 np).