kernel: IMQ i NAT (CONFIG_IMQ_BEHAVIOR_AB=y)

The Undefined undefine w aramin.net
Pią, 17 Cze 2005, 15:18:26 CEST

On Fri, Jun 17, 2005 at 10:40:41AM +0200, Jacek Konieczny wrote:

> Czyli kształtując ruch przychodzący od klientów mam jedynie informacje
> o ich adresach zewnętrznych (jeden adres na kilkudziesięciu klientów).
> Do niczego mi taka informacja.
hm...
/usr/sbin/iptables -t mangle -A PREROUTING -i eth1 -j IMQ --todev 1

w ten sposób podczepiamy IMQ do kolejki ruchu przychodzacego z
internetu, i do imq wpadają pakiety po odnatowaniu

> A tu podobnie dla ruchu wychodzącego. Chcę dzielić ruch pomiędzy
> użytkowników, których nie jestem w stanie rozróżnić, bo są pod tym samym
> adresem zewnętrznym.
/usr/sbin/iptables -t mangle -A POSTROUTING -o eth1 -j IMQ --todev 0

a to dla ruchu wypychanego w świat - imq jest zanim ruch ulegnie
zanatowaniu ;)

> Raczej na odwrót. Ale już sam nie mam 100% pewności...
napewno? ;)

(eth1 - wyjście w internet ;)
generalnie - chodzi o to, by imq wisiało na interfejsie gdzie jest
wąskie gardło, czyli tym do internetu. więc należy na nie patrzeć jakby
odwrotnie, niż od strony sieci ;)

ale ja się nie znam w sumie...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI