kernel: IMQ i NAT (CONFIG_IMQ_BEHAVIOR_AB=y)

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 17 Cze 2005, 21:37:16 CEST

On Fri, Jun 17, 2005 at 03:18:26PM +0200, The Undefined wrote:
> hm...
> /usr/sbin/iptables -t mangle -A PREROUTING -i eth1 -j IMQ --todev 1
>
> w ten sposób podczepiamy IMQ do kolejki ruchu przychodzacego z
> internetu, i do imq wpadają pakiety po odnatowaniu
[...]
> /usr/sbin/iptables -t mangle -A POSTROUTING -o eth1 -j IMQ --todev 0
>
> a to dla ruchu wypychanego w świat - imq jest zanim ruch ulegnie
> zanatowaniu ;)

> napewno? ;)
>
> (eth1 - wyjście w internet ;)
> generalnie - chodzi o to, by imq wisiało na interfejsie gdzie jest
> wąskie gardło, czyli tym do internetu. więc należy na nie patrzeć jakby
> odwrotnie, niż od strony sieci ;)

No cóż... widać mamy inne potrzeby. U mnie wąskie gardło jest raczej
w stronę klienta i w ogóle z tej strony routera wolałbym ograniczeć
ruch (żeby klienci sobie nawzajem łącza nie wypychali). Rury do
internetu u mnie raczej nie zabraknie.

A nie dałoby się tego zrobić configurawalnego "on runtime"? Chociażby
parametrem modułu imq?

Pozdrowienia,
	Jacek