SPECS: geninitrd.spec - R: mdadm itself, too.

Wto, 28 Cze 2005, 10:37:40 CEST

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Go=B3aszewski?= wrote:

> IMO nie będzie w ten sposób - nie wiem skąd ci się wzięła taka kolejność.
>
> próbuję instalować geninitrd - wyrzuca mi, że wymaga nowszego mdadm-initrd

Nic podobnego: wyrzuca, ze brakuje wymaganego mdadm-initrd i bedzie go
probowal zainstalowac wczesniej.

> próbuję instalować mdadm-initrd - wyrzuca mi, że mdadm wymaga dokładnie

Nic nie wyrzuca, bo mdadm nie jest jeszce zainstalowany.

> konkretnej wersji mdadm-initrd => mdadm i mdadm-initrd trzeba instalować
> w jednym ciągu...
>
> Nie wiem gdzie ci się tutaj przestawia kolejność...

Jest alfabetyczna/losowa dla pakietow niezaleznych ?

> Ale skoro to ma być instalacja nowego systemu to instalator ma sobie z tym
> poradzić.

Poradzic sobie musi poldek, ktory dostaje od instalatora liste pakietow do
zainstalowania. Jakie masz _konstruktywne_ propozycje ?

"Niech ktors napisze instalator/poldka od nowa" na pewno konstruktywne nie
jest.

> Raczej bym to odwrócił - poprawić instalator, żeby nie psuł normalnie
> działającego systemu. Instalacja nie jest częstą czynnością dla większości
> ludzi.

Ja widze alternatywy:
1. Zostawic jak jest
2. Napisac instalator od nowa
3. Dorobic nowe funkcje w poldku

Dobrze zrozumialem, ze proponujesz w stylu "chodzmy i zrobcie" zasugerowac
wyeliminowanie pierwszego wariantu? qboosh nigdy nie twierdzil, ze dodanie
dyskutowanej tu zaleznosci jest eleganckie, ale sam nie widzial alternatywy.

BTW: moze wystarczyloby zastapienie w geninitrd "R: mdadm >= wersja" przez
     "R(pre): mdadm" + "C: mdadm < wersja" ?
     Nie wiem czy to bedzie dzialac (zwlaszcza, ze nie ma zadnego %pre w
     mdadm...), nie sprawdzalem.

  phone (48)(58) 347 14 61