SPECS: geninitrd.spec - R: mdadm itself, too.

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 28 Cze 2005, 11:44:43 CEST

On Tue, 28 Jun 2005, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Nic podobnego: wyrzuca, ze brakuje wymaganego mdadm-initrd i bedzie go
> probowal zainstalowac wczesniej.

I bardzo dobrze.

> Nic nie wyrzuca, bo mdadm nie jest jeszce zainstalowany.

Zależy o czym rozmawiamy - ja mówię o działającym systemie, ty o
instalatorze. To dwie zupełnie różne rzeczy.

> Jest alfabetyczna/losowa dla pakietow niezaleznych ?
                                        ^^^^^^^^^^^^

ok, tyle, że tutaj mdadm od mdadm-initrd zależy (teraz, choć to
dyskusyjne...)

> Poradzic sobie musi poldek, ktory dostaje od instalatora liste pakietow
> do zainstalowania. Jakie masz _konstruktywne_ propozycje ?

Dać poldkowi z instalatora 2 porcje pakietów (pass1 i pass2). Zresztą - to
już od dawna byłoby wskazane, bo ciężko było wyczuć kiedy np. glibc się
zainstaluje.

W pass1 poszłyby rzeczy typu basesystem, mdadm(jeżeli instalacja z
raid-em), glibc, etc
W pass2 byłoby geninitrd, kernel i caaaała reszta.

> "Niech ktors napisze instalator/poldka od nowa" na pewno konstruktywne
> nie jest.

Mało konstruktywne są twoje uwagi ;)

> Ja widze alternatywy:
> 1. Zostawic jak jest

no.

> 2. Napisac instalator od nowa

nie ma potrzeby.

> 3. Dorobic nowe funkcje w poldku

Myślę, że s/poldek/rpm/ , bo AFAIR szeregowanie w rpm-ie właśnie
szwankuje...

> Dobrze zrozumialem, ze proponujesz w stylu "chodzmy i zrobcie"
> zasugerowac wyeliminowanie pierwszego wariantu?

nie rozumiem - usiłuję się dowiedzieć dlaczego _bezsensownie_ na każdym
desktopie muszę mieć mdadm

> qboosh nigdy nie twierdzil, ze dodanie dyskutowanej tu zaleznosci jest
> eleganckie, ale sam nie widzial alternatywy.

Tak na marginesie - nie powiedział, że nie widzi. Nic nie powiedział :)

> BTW: moze wystarczyloby zastapienie w geninitrd "R: mdadm >= wersja" przez
>      "R(pre): mdadm" + "C: mdadm < wersja" ? Nie wiem czy to bedzie
>      dzialac (zwlaszcza, ze nie ma zadnego %pre w mdadm...), nie
>      sprawdzalem.

Myślę, że nie bardzo. pre ci nie daje nic tutaj, przy każdym upgrade
będziesz musiał instalować mdadm (a może się mylę?).