PLD i Dell

Marcin Król hawk w limanowa.net
Wto, 28 Cze 2005, 22:38:22 CEST

> Po telefonie do supportu kazano mi zamienić procki miejscami. Tak też
> zrobiłem ale to nic nie dało i cały system zaczął się wieszać już na
> poziomie bios'u.

Sprobuj odpalic na jednym procku. Jezeli dasz rade uaktualnij wszelkie
biosy, firmware'y i inne ESM'y (czy jak to sie tam w dellach wabi, nie
pamietam teraz).

> Przechodząc do sedna sprawy gościu na infolinii spytał się jaki system
> jest zainstalowany. Powiedziałem mu, że PLD. On na to, że PLD nie tyle, że
> jest na liście "not supported" ile na liście "do not install" bo niektóre
> procesy z tej dystrybucji wykładają własnie maszynę (btw trochę dziwne
> tłumaczenie). Ździwiło mnie to bardzo i zmartwiło.

IMHO bzdura. Mam 7 delli i na wszystkich PLD. Kupujemy w firmie delle
miedzy innymi dlatego, ze jeszcze nigdy nie bylo z PLD wiekszych
problemow na nich (jedynie stary sterownik do AIC 7xxx powodowal zwisy).
Mam tez jednego PE 2850, tylko ze ze starszej dostawy. Zamiast Xeon
64-bit ma zwykle Xeony (IMO lepsze).

Tak sobie jeszcze mysle... Wypadlem dawno z obiegu jezeli chodzi o
rozeznanie w prockach, ale czy aby 64 bitowe intele sa w 100% zgodne z
amd64? Bo cos mi sie kolacze, ze nie. Jezeli mam racje, to wybor arch
amd64 nie byl najszczesliwszy. Ale moge sie mylic.

A i jeszcze jedno. Jezeli wiesza sie juz na/w biosie to jest to problem
sprzetowy, a nie systemowy. Sprobuj np wypiac dyski i odpalic zeby
wykluczyc wine systemu. Mozesz tez zapuscic diagnostyke. Tyle ze pelna
diagnostyka z ramem i dyskami trwa dobre kilka godzin. Program
diagnostyczny della byl AFAIR do sciagniecia ze strony. A jak nic nie
pomoze to dzwon po serwis. U mnie jeden dell sprawial kiedys problemy
sprzetowe (resety, zwisy), i za cholere nie mozna bylo dojsc czym
spowodowane. Przyjechal serwisant, wymienil wszystko oprocz obudowy i
dyskow (plyte, ram, procki, zasilacz) i sprzet zaczal od reki dzialac
poprawnie.

> Czy jest jakaś szansa aby wywiedzieć się u źródeł o co w tym wszystkim
> chodzi i żeby PLD trafiło przynajmniej do "not supported"?

Zapomnij zeby dell wspieral PLD. Na liscie wspieranych linuxow od wiekow
byl _tylko_ redhat i windowsy serwerowe. Teraz z linuxow jest jedynie
redhat i suse, oba w wersjach enterprise i to sie napewno nie zmieni.

M.