Hurra, pozbyłem się gniota (OOo z paczki PLD)

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 17 Mar 2005, 23:35:45 CET

Witam,

Znowu żona miała coś do zrobienia w Office i znowu się nasłuchałem
bardzo niemiłych rzeczy o naszym OO. I rzeczywiście. Pół biedy straszna
"skórka" (niby GNOME, ale reszta GNOME u nas tak nie straszy), to że nie
można drukować przez nasz skrypt, a wszystko idzie od razu do CUPSa też
można przeżyć. Ale okazało się też, że arkusz kalkulacyjny to już
w ogóle nie nadaje się do użytku.

Odkąd żona poznała Open Office (a właściwie Star Office wtedy), to wręcz
zakochała się w arkuszu kalkulacyjnym w nim zawartym. Podobno na głowę
bił Excela. Ja nie mam powodów się z tym nie zgodzić (nie używam).
Jednak dzisiaj stwierdziła, że chyba wszystko lepsze od tego gniota:

1. próba usunięcia wiersza: wypieprza się cały OO
2. próba przesunięcia części arkusza (drug&drop lub cut&paste): to samo
3. cut&paste komórek -- zamiast zastąpienia komórek docelowych, to
komórki są rozsuwane w dół rozwalając cały arkusz

Zdaje się, że przynajmniej część tych problemów była już wspominana...
i nic. Nie dość, że nie poprawione, to jeszcze tak spieprzony pakiet
wciąż leży na FTP. A downgrade do starego po upgradzie systemu jest
raczej kłopotliwy -- zależność ooo-1.1.2 od pythona 2.3. Wrrr...

W końcu się wkurzyłem i zainstalowałem OO z Ux.pl. I działa wszystko jak
trzeba. Wygląd może surowy, ale nie straszy. Drukarka działa tak jak ja
chcę (przez skrypt wyświetlający wydruk w GV) -- cud, miód i orzeszki.
Tylko, czy aby o to chodzi, żeby zamiast z paczek dystrybucyjnych co
większe kawałki oprogramowania instalować ręcznie z oryginalnych
binarnych instalatorów/tarballi? U mnie jest to OpenOffice, Firefox
i Java (no tu sytuacja zrozumiała -- chore licencje). U innych zdaje się
TeX. Jeszcze coś?

Co się dzieje w PLD, że z takich pakietów wychodzą nam zwykle buble?
Jakoś inni umieją to kompilować tak, aby działało... A może pogodzić się
z tym, że dużych pakietów nie dajemy rady z robić (rozumiem tych co się
ich nie tykają z powodu braku zasobów) i uznać z normalne instalowanie
ich z zewnątrz?

Pozdrowienia,
	Jacek