RPM i makra

Paweł Żurowski pzurowski w pld-linux.org
Śro, 23 Mar 2005, 13:11:02 CET

Dnia 23-03-2005, śro o godzinie 10:40 +0100, Artur Flinta napisał(a):
> Cześć!
>
> Na podstawie tego co zasugerował wiget i qboosh zaimplementowałem w RPM
> na HEAD i AC-branch nową obsługę %gconf_schema_install. [...] I
> teraz się zastanawiam czy świeżo dodane dwa pliki - skrypty podpięte do
> rpm.macros da się zintegrować bezpośrednio w rpm.macros? Czy warunek
> jaki tam jest zawarty będzie poprawnie wykonywany? Czy ktoś z większym
> doświadczeniem w tej materii może na to zerknąć? Bo jeżeli udało by się
> te pliki zintegrować w rpm.macros, to odpadni problem opisany na
> początku.

jesli chodzi o:
        +%gconf_schema_install /usr/lib/rpm/gconf-schema-install
        #!/bin/sh
        umask 022
        export GCONF_CONFIG_SOURCE="xml:readwrite:/etc/gconf/gconf.xml.defaults"
        if [ $# -gt 0 ] ; then
            /usr/bin/gconftool-2 --makefile-install-rule \
            "$@" > /dev/null
        else
            /usr/bin/gconftool-2 --makefile-install-rule \
            /etc/gconf/schemas/*.schemas > /dev/null
        fi

to moze tak (w rpm.macros):
        %gconf_schema_install \
          umask 022 \
          export GCONF_CONFIG_SOURCE="xml:readwrite:/etc/gconf/gconf.xml.defaults" \
          /usr/bin/gconftool-2 --makefile-install-rule %{?1:%1}%{!?1:/etc/gconf/schemas/*.shemas} > /dev/null \
          %nil
i pozniej w uzyciu:
        %gconf_schema_install
        %gconf_schema_install jeden_parametr
        %define kilka_para para1 para2 paran
        %gconf_schema_install %kilka_para

chybaze gorna granica parametrow jest znana, wtedy %{?1:%1} zastapic na
%{$1:%1 %2 %3 %4 %5 i tak dalej}

zakladam, ze uninstall jest analogiczny... (jak nie, daj znac, to sie
cos wymysli)

pozdrawiam
-pawel

--