webalizer uruchamiany _domyślnie_ z crona _jako root_

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 23 Mar 2005, 16:03:20 CET

On Wed, Mar 23, 2005 at 03:34:31PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> Kto to wymyślił, żeby webalizer _domyślnie_ po instalacji uruchamiał się
> z crona _z roota_???

Do niedawna praktycznie wszystkie programy tego typu tak w PLD działały.
Zgadzam się, że to idiotyzm.  Ja zacząłem to powoli (bardzo powoli,
ENOTIME) poprawiać, w tym celu już chyba ponad pół roku temu
wprowadziłem użytkownika "stats" oraz grupy "stats" i "logs".

Największą przeszkodą w uruchamianiu takich skryptów z nie-roota były
uprawnienia do logów wynikające z: uprawnień zapisanych w pakietach (w
tym FHS), w programach generujących te logi, w konfiguracji sysloga
i w logrotate. Ale to wszystko (poza konkretnymi aplikacjami) już,
chyba, załatwione.

Pozdrowienia,
	Jacek