AIDE

Maciej 'mco' Świętochowski mco w mco.hdtv.pl
Śro, 4 Maj 2005, 01:22:11 CEST

root wrote:
> WARNING: Old db contains a file that shouldn't be there, run --init or
--update
> AIDE found differences between database and filesystem!!
> Start timestamp: 2005-05-04 01:01:52
files=2

> Added files:
> added:/var/lib/aide/aide.db.1115080111
> added:/var/lib/mysql/mysqldb/db/niedved/xf_abarmsg.frm
> added:/var/lib/mysql/mysqldb/db/niedved/xf_abarmsg.MYI
> added:/var/lib/mysql/mysqldb/db/niedved/xf_abarmsg.MYD
> added:/var/lib/mysql/mysqldb/db/niedved/xf_abartopic.frm
> [...]

I tak dalej...
Czy defaultowy konfig AIDE na pewno ma monitorować te pliki? One są
tworzone/usuwane przez mysqla jak użytkownik sobie tworzy/usuwa tabele w
bazie. Może by je tak pomijać?
W swoim konfigu jeszcze włączyłem pomijanie /etc/cups/certs/0, gdyż po
każdym restarcie cupsa (przy zainstalowanym logrotate się to zdarza
częściej niż naprawdę trzeba) ten plik ma inną sumę md5 (więc sha1 także).
Moje pytanie brzmi:
Czy można dodać te ścieżki:
/etc/cups/certs/0
/var/lib/mysql/mysqldb/*/*.frm
/var/lib/mysql/mysqldb/*/*.MYI
/var/lib/mysql/mysqldb/*/*.MDB
do defaultowego konfiga aide i podbić rel speca? Jeśli tak, to zrobię to.

Pozdrawiam,
--
Maciej 'mco' Świętochowski
[ mco ][ http://mco.hdtv.pl ][ mco w mco.hdtv.pl ]