diff Ac Th (Re: SPECS: dbus.spec - next step, relese 4.2, java enabled, rebuild w/...)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 11 Maj 2005, 10:19:54 CEST

On Wed, May 11, 2005 at 08:30:38AM +0200, Fryderyk Dziarmagowski wrote:

> myślałem, że do Th to trafią dbus >= 0.3x czy hal >= 0.5.x. Po cholere
> to rozwijać jak niczym się od Ac nie będzie różnić?

No właśnie - kiedyś wspomniałem, nie miałem kiedy rozwinąć
(teraz też nie bardzo mam, więc b. krótko):

Co takiego ma wnosić Th w stosunku do Ac oprócz gcc 4.0?
Ani więcej wspieranych rozwiązań, ani architektur...
a nawet mniej. Za to więcej wymagań.

W Ac mamy i386 (*4), x86_64, alpha, ppc (32 + 64 w trybie 32-bitowym),
sparc32 (na czystym Ac nie da się uruchomić maszyny sparc64, trzeba
sobie "pokątnie" dobudować jądro).

W Th? i486 (*3), x86_64, ppc.
Na alphę ani sparca (nawet 32) nie ma nic.
Nawet jeśli mają być "nie wszystkie pakiety", to przy coraz większej
liczbie pakietów lecących do Th nadrobienie może być trudne.

(swoją drogą dlaczego 32-bitowe ppc tak, a alpha i sparc(64) nie?
alpha chyba nie jest już rozwijana, ale dostępne maszyny (za hp.com) nie
ustępują raczej dostępnym opartym na 32-bitowym ppc;
sparc64 jest nadal rozwijaną architekturą)

Jakiego jądra ma wymagać Th? Pierwsze 2.6.x mocno kulały (pomijając
ogólną niestabilność, istotne są błędy/braki/niekompatybilności w nowej
funkcjonalności), więc prościej je pominąć.
Co do 2.4.x - z założenia miały nie być. Wraz z podwójnym glibc pojawiła
się taka możliwość, ale:
a) Drepper zapowiedział, że wydania glibc po 2.3.x nie będą już zawierać
linuxthreads
b) z drugiej strony wątpię, żeby RHEL oparte na glibc 2.4.x nie
zawierały linuxthreads dla kompatybilności

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/