SPECS: kernel-misc-fuse.spec - provides fusermount for libfuse - r...

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Wto, 24 Maj 2005, 20:57:07 CEST

On Tue, 2005-05-24 at 20:09 +0200, Tomasz Mateja wrote:
> Gdzie jest napisane że nie wolno używać fusermount z palca?

[saq w neptune saq]$ /usr/lib/fusermount /mnt siefs /udev/tts/USB0
/usr/lib/fusermount: old style mounting not supported

> Przestudiowałem trochę dokumentacji i list fuse i nie ma o tym ani słowa,
> wręcz przeciwnie - na stronie głównej podany jest przykład, gdzie używany
> jest fusermount -u do odmontowania filesystemu, co więcej w dokumentacji
> jest napisane że tak się robi dla UID>0,

Fakt. Opierałem się przede wszystkim na kodzie (z dokumentacją do fuse
jest niestety krucho) i przegapiłem, że warunek
getenv(FUSE_COMMFD_ENV)!=NULL nie dotyczy unmountu. Ja tam zawsze po
ludzku używałem /bin/umount.

>  oprotestowuję  jednak tylko
> przeniesienie fusermount do /usr/lib - powinno zostać w libfuse ale
> w /usr/bin.

Skoro jednak fusermount ma zastosowanie z palca: racja.

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution