bash-2.05b-19

Nie, 29 Maj 2005, 21:51:38 CEST

Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> [arekm w iarm ~]$ ([ -t 0 ] && echo term || echo nie term) < /dev/null
> nie term
>
> Zmienna TERM ma tu (test via -t) zerowe znaczenie.

Zerowe to przesada. Bo oprocz tego, ze jest terminal, trzeba by wiedziec
jeszcze jaki ("tput kbs" wymaga TERM)...
Czyli trzeba by testowac dwie rzeczy:
- czy stdin jest terminalem
- czy jest ustawiona zmienna TERM
(przypadek gdy zmienna TERM jest ustawiona, ale bezsensownie jestem sklonny
zignorowac)
Wowczas chyba najprostszym testem bedzie:

[ "$TERM" != "" -a -t 0 ]

(lub w odwrotnej kolejnosci)
Jakies uwagi ?

  phone (48)(58) 347 14 61