SPECS (DEVEL): hk_classes.spec - fixed default driver dir (hk_driv...

Tomasz Wittner twittner w o2.pl
Śro, 2 Lis 2005, 22:56:05 CET

On Wed 2. of November 2005 20:59, Charles wrote:
> OK. Po kolei.
> 1. Knoda nie działa i nie działała wcześniej dobrze.
Działa i zawsze działała lepiej lub gorzej (0.7.3 segfaultowało w określonych
sytuacjach).
> Sam możesz to
> sprawdzić usuwając katalog ~/.hk_classes (czyli symulując pierwsze
> uruchomienie).
$ du -hs .hk_classes
364K    .hk_classes
Chcesz mnie pozbawić moich baz? Takie rzeczy się robi z nowego usera, ew.
mv .hk_classes{,.bak}
> Nie zobaczysz żadnych zainstalowanych driverów do baz
> danych.
knoda->Settings->Options->General->Dirverpath: /usr/lib/hk_classes/drivers/
i zobaczysz.
> Lub lepiej:
> poldek -i python-hk_classes
> python -c "import hk_classes; print hk_classes.hk_drivermanager_path()"
> I zobacz jaki pokaże katalog z driverami.

$ python
[...]
>>> import hk_classes; print hk_classes.hk_drivermanager_path()
/usr/lib/drivers
>>> hk_classes.hk_drivermanager_set_path("/usr/lib/hk_classes/drivers/")
>>> import hk_classes; print hk_classes.hk_drivermanager_path()
/usr/lib/hk_classes/drivers/

> 2. Powyższa zmiana nie ma wpływu na kompilację driverów (o tym
> wspominasz - czyli -dir.patch)
???. Nic nie wspominałem o kompilacji.
> , a jedynie na sam "silnik" hk_classes.
> Powoduje ona zdefiniowanie  (i przekazanie) HKCLASSES jako
> /usr/lib{64}/hk_classes (-DHKCLASSES="/usr/lib/hk_classes")..Aby nie
> rzeźbić w źródłach - to wystarczy. Jak sam możesz się przekonać
> domyślna ścieżka dla driverów jest "zaszyta" w hk_drivermanager.cpp i
> w skrócie budowana jest następująco:
> HKCLASSES + "/drivers"
OK - a powinno być HK_DRIVERSDIR podstawione via #define do kodu przez ac/am
- tyle, że tego nie ma w oryginale, więc nie jest:
SOURCES/hk_classes-0.8]$ grep -rn HK_DRIVERSDIR .
SOURCES/hk_classes-0.8]$
Miejsce tego pacza jest w Attic - co nowa wersja, to są nowe drivery i zabawa
w paczowanie. Dodatkowo trzeba ręcznie ustawiać ściężkę w knodzie i
python-hk_classes i zapewne jeszcze gdzieś. Ile na to poświeciłem czasu
(paczowanie), tyle teraz złośliwości ... ;)

> Konkludując. Po przeniesieniu biblioteki z domyślnego (dla hk_classes)
> /usr/lib/hk_classes do /usr/lib hk_drivermanager zwraca ścieżkę dla
> driverów jako:
> /usr/lib/drivers.
> Powyższa poprawka to zmienia (a czy sedem, czy patchem to już inna sprawa).

Niezgadzam się na robienie takich hacków - to jest psucie poprzedniego
psucia. O.