udev i /etc/modules

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 14 Lis 2005, 07:09:08 CET

Fryderyk Dziarmagowski wrote:

> nie bardzo rozumiem Twój problem. Jeśli masz problem z kolejnością kart
> to alias snd-card-numer_karty + alsa-utils-init załatwi z pewnością
> sprawę.

Nie załatwi, bo alsa-utils-init poprosi, żebym go w żyć pocałował, jeśli
znajdzie już załadowanie moduły (nawet mi miksera nie odtworzy). Ale
powinno dać się faktycznie, przez podanie parametru do modułu (card=#
AFAIR).

> A jeśli nie chcesz aby ładowały się jakieś moduły to dopisz
> do /etc/modprobe.conf (wymagane module-init-tools z ready):
> blacklist nazwa_modułu

To też nie do końca to. Ogólnie karty dzwiękowe USB (hotplugowe) to jest
porażka nie tylko u nas.... Cała ALSA jest właściwie w ogóle do tego nie
przygotowana.

--
Regards,
Jakub Piotr Cłapa