gqview-2.1.1-1

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Pią, 14 Paź 2005, 15:52:23 CEST

On Thu, 2005-10-13 at 13:15 +0200, Michal Kochanowicz wrote:

> Zgadzam się z przedpiścą. Co więcej, ten komunikat wypisywany jest tylko
> na terminal i w niczym nie przeszkadza - nie trzeba klikać żadnego OK
> ani nic robić.

A ja zgadzam się z abramem. Plucie na konsolę w programach X-owych nie
ma racji bytu.

Bo: jeśli informacja "This is a beta release" jest ważna, to powinna
wyskoczyć człowiekowi przed oczy (czyt. w nowym okienku). W przypadku
odpalenia gqview z menu albo przez Alt-F2 tej ważnej informacji człowiek
z konsoli nigdy nie odczyta.

Jeśli natomiast ta informacja nie jest ważna, to po co userowi zawracać
nią głowę? Przez takie komunikaty niewygodnie się odpala programy przez
`gqview&`, bo psują one layout linii poleceń (w optymistycznym przypadku
"jeden komunikat i koniec") albo czynią konsolę nieużyteczną (jeśli
regularnie ląduje na niej jakiś GTK-Warning).

Plucie na konsolę w programach X-owych ma sens jedynie:
- jeśli nie powiedzie się połączenie z serwerem X (konsola zostaje
ostatnim miejscem, w którym można o tym powiadomić)
- w przypadku zamówionych (--verbose) informacji debugowych.
- w xev

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution