X11, fontpostinst i kolejność instalacji

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 25 Paź 2005, 12:50:28 CEST

On Tue, Oct 25, 2005 at 11:56:21AM +0200, Mariusz Mazur wrote:

> Czyli musimy dodać jawny Req od rzeczy, która jest wymagana (np. jakiś skrypt
> do zarządzania fontami, czy tam stylami do docbooka, czy czymkolwiek),
> zamiast ślepego PreReqa na paczkę zawierającą owy skrypt.

???
Nie ma znaczenia, czy zależność jest na nazwę pakietu, czy
skrypt/własność dostarczaną przez pakiet.
Chodzi o to, że Requires(pre): coś nie daje żadnego efektu bez
Requires: coś.

> Imho to nawet ma
> sens i jest bardziej eleganckie (już pomijając fakt, że w takim wypadku nie
> musimy się przejmować rzeczywistą lokalizacją owego skryptu, gdyż zależymy od
> niego, a nie od jego paczki; wywalenie generowania zależności od nazw paczek
> było pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem w Th, bo to generuje cholerne problemy
> przy próbach upgrejdów po dłuższym czasie).

nie na temat

> Tzn. jak powinny rozwiązywać i gdzie masz przykład, że nie działają?

Jak oba pakiety mają wzajemne Requires:, a kolejność ich instalacji ma
znaczenie.

> 01:54 < mmazur> jbj, looks like we're bringing back prereqs
>                 (rpm-kill-prereq.patch). Again, why did you got rid of them?

???
Patrzyłeś w ogóle, co ta łata robi?
To jest backport dalszego usuwania obsługi PreReq z rpm-a 4.4.3
- ponieważ początek usuwania (poprzez przedefiniowanie RPMSENSE_PREREQ
na RPMSENSE_ANY) conieco zepsuł - tzn. powodował traktowanie zwykłych
zależności tak, jak kiedyś były traktowane PreReq.

[ciach flame nie na temat]

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/