Perl i architektura

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pon, 12 Wrz 2005, 21:35:50 CEST

On Mon, 12 Sep 2005, Daniel Mróz wrote:
> [...]

To dobre :D

> Nie pisze zeby juz robic zmiany, tylko pytam sie czy Perlowi to robi
> jakas roznice, bo jesli sie okaze, ze biblioteki zoptymalizowane np. pod
> i386 beda sie gryzly z tymi pod i686, to cala operacja nie ma sensu i
> rozwiazania trzeba szukac gdzie indziej.

To jest identyczna sytuacja jak ze wszystkimi paczkami - i386 pójdzie na
i686, ale w drugą stronę już niekoniecznie.

Cała taka zabawa, jak proponujesz, nie ma sensu, ponieważ robi tylko
zamieszanie. Mi się na jednej maszynie zdarzyło bez reinstalacji robić po
kolei upgrade: i586 -> i686 -> athlon -> amd64. To co proponujesz, owszem,
żeby by i ułatwiło sprawę, ale też w niczym by specjalnie nie pomogło, bo
miałbym pewnie wiele losowych błędów.

Tak zupełnie BTW, choć przy temacie...
Wydaje mi się, że na architekturach, gdzie można mieszać 64- i 32-bity
powinny być dodatkowe requires na architekturę. Wyszło mi trochę dziwnych
spełnionych zależności, a mimo to były błędy - takim przykładem było pango
i pango-modules. Udało mi się pomieszać jedno z amd64 i jedno z athlona -
miałem dziwne błędy i zastanawiałem się skąd to się brało.... Zależność od
architektury załatwiłyby tu trochę problemów.