squirrelmail.spec - pytanie

Marcin Król hawk w limanowa.net
Pon, 24 Kwi 2006, 18:37:23 CEST

Czy sa przeciw wskazania zeby pluginy ze squirrelmail.spec wydzielic do
osobnych specy? Kilka i tak jest juz wydzielone, wiec IMO albo
wydzielamy wszystkie albo trzymamy wszystkie w squirrelmail.spec.

Zalet wydzielenia widze kilka:

1. Ujednolicenie nazwenictwa paczek. Obecnie te ze speca maja nazwy
squirrelmail-costam, podczas gdy wydzielone maja
squirrelmail-plugin-costam. Ta druga wersja bardziej mi tu pasuje.

2. Prawidlowa informacja o numerze wersji. Obecnie pluginy z glownego
speca maja wersje i release squirrelmaila, a nie swoja.

3. Nowa wersja pluginu X nie bedzie wymagala przebudowy squirrela.

Wada wydzielenia:

Userom korzystajacym z obecnych "wbudowanych" pluginow zniknie czesc
funkcjonalnosci do czasu az doinstaluja sobie owe pluginy. Sam squirrel
nie powinien przestac dzialac, przynajmniej nie przestal u mnie.

I jeszcze...
Czemu w squirrelmail.spec jest:

%files mail_fwd
%defattr(644,root,root,755)
%doc plugins/mail_fwd/README
%attr(755,root,root) %{_sbindir}/wfwd
%dir %{_squirreldir}/plugins/mail_fwd
%{_squirreldir}/plugins/mail_fwd/[!f]*.php

Chodzi o ostatnia zacytowana linijke, ktora powoduje, ze nie jest
paczkowane functions.php co z kolei powodouje niedzialanie calego
pluginu ktory pluje sie o niezdefiniowane funkcje. Ktos moze sie
orientuje czemu functions.php zostalo wylaczone z paczkowania?

M.

P.S. Pytania dotycza Ac, Th mnie poki co nie interesuje. Najwyzej sie
mergnie ewentualne zmiany z AC-branch na HEAD. W przypadku braku
zainteresowania bede przystepowal do wydzielania pluginow do osobnych specy.