rpm.macros, filterout...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 17 Sie 2006, 11:18:09 CEST

Pojechałem sobie i nie dokończyłem...

On Mon, Aug 07, 2006 at 10:20:59PM +0200, sparky w pld-linux.org wrote:

> nie szkodzi, nie zauważyłem że było napisane rpmldflags zamiast
> rpmcflags

> po to że rpmc*flags jest na podstawie optflags, które niema nic z C w
> nazwie ? i wydaje mi się że czasem wrzucenie ldflags do zmiennej CFLAGS
> nie jest zupełnie głupim pomysłem, i w żadnym przypadku nie jest
> niedozwolone...
> oczywiście mam na myśli przypadki kiedy user sam sobie buduje, nie o
> dystrybucję (bo w dystrybucji to naprawiamy Makefile / .am)

Z -Wl, nie jest niedozwolone, natomiast powoduje ostrzeżenie
kompilatora, jeśli te flagi są używane do samej kompilacji (bez
linkowania).

Ale cały czas piszesz o dopisywaniu %rpmldflags do CFLAGS w specu.
Tego się nie czepiam, do tego czasami nakłania konstrukcja Makefile'a.
I właśnie po to tak można zrobić, żeby opcji linkera nie umieszczać
w %rpmcflags/%rpmcxxflags. A skoro ich tam nie będzie, to po co używać
%filterout_ld na %rpmcflags/%rpmcxxflags?

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/