[OT] Re: reiser4 nadaje sie do d...?

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Nie, 10 Gru 2006, 01:31:33 CET

Cezar Cichocki wrote:
> [...]

Niestety składu nikt mnie nie uczył. Skubie co mogę tu i tam...

> Rzeczywiście nader zacny skład, na karcie tytułowej nie ma żywej paginy
> (co w dokumentach *office doprowadza mnie do szału).

Tzn. dobrze, czy źle? :P Najpierw myślałem, że Ci się nie podoba, ale
teraz się waham. ;] Jeszcze w tej wersji brakuje mi odstępu od góry (nie
koniecznie centrującego, ale trochę za wysoko IMHO jest); poprawiłem to
co prawda, ale gdzieś mi zginęło...

 > Troszkę tylko
> nieszczęśliwie złożyłeś opis napięcia wyjściowego w punkcie 2.2, lepiej
> jest tutaj użyć nawiasów do wtrącenia.

Faktycznie zdecydowanie lepiej by wyglądały. Trochę to na szybko
robiłem, bo sporo czasu mi zeszło na tych wykresach... ;]

> Będę strzelał: klasa MWART? ;)

e-e. Czysty article. ;-)

> Żeby tak troszkę "on-topic" było ;) - skład fontami Computer Modern jest
> jak EXT2: sprawdzony, działający, stabilny, ale... Poeksperymentuj z
> fontem Quasi Times (jest pakiet w PLD, w dokumencie wystarczy dołożyć
> \usepackage{qtimes}) i porównaj wygląd na przykład karty tytułowej :)

No właśnie się waham.
CM jest spójny, ale odrobine mało gruby (żeby nie powiedzieć cienki)
Times i Bookman tłustsze, ale matematyka się nie klei do nich. Euler
niby jest do matematyki [2], ale jakoś tego nie odpaliłem.

Najlepiej się komponuje ze sobą Antykwa Toruńska [1] (z dedykowaną
matematyka), ale jakoś nie bardzo się komponuje z jakąkolwiek treścią. :P

[1] http://www.tug.dk/FontCatalogue/anttor/index.html
[2] http://www.tug.dk/FontCatalogue/newcent/index.html

--
z wyrazami szacunku,