SPECS: apache-mod_apparmor.spec (NEW) - new

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Pon, 11 Gru 2006, 01:44:07 CET

Mniej wiecej Mon, Dec 11, 2006 at 01:17:53AM +0100, zainteresowany Arkadiusz Miskiewicz rzekl:

> Otóż nie, CGI to ustalony interfejs przekazywania danych między serwerem www,
> a skryptem i nie ma to nic wspólnego z modułami so ładowanymi do serwera,
> które sobie potem interpretują inne pliki.

> Nie chodzi o flame tylko o to czy mod_apparmor można używać w jakiś fajny
> sposób (np. różne konteksty dla różnych virtualek) ? Normalnie tak się daje
> robić (via selinuxa) tylko dla skryptów CGI, dla shared .so się nie da (a
> wynika to ze sposóbu działania selinuxa).

Właśnie cała radość w tym, że tak. I pewnie dlatego tak ktoś ujął ten
opis. :)
Można definiować profile (konteksty wykonania) per Directory, Location,
Vhost, łącznie z obsługą mod_php. Jeszcze nie odpalałem, jutro od rana
będę to dręczył.

Zestaw do samodzielnego montażu:
ftp://ftp.iapt.pl/wypieki/  (pndir)
- jądro kernel-grsecurity-*2.6.16.34-1 to pldowe + apparmor. Musi być
  append="capability.disable=1", bo to cholerny LSM.
- *apparmor*

Poza tym ficzerem apparmor jest podzbiorem RBAC z grsecurity.

Używasz selinuksa z pld? produkcyjnie?

Zbyniu
--
%% Absolutely nothing we trust %%