applnk - latka i uwagi odnosnie PLD desktop (m.in. Inkscape, kpdf)

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Pon, 11 Gru 2006, 18:31:05 CET

Dnia niedziela, 10 grudnia 2006 19:12, BeCe napisał:
(...)
> [...]
> calkowicie chybionym. Po pierwsze dlatego, ze jest niewygodne (zeby
> otworzyc np. gwenview trzeba przebrnac przez kategorie "grafika" i
> podkategorie "przegladarki"). Po drugie dlatego, ze bardzo czesto w
> podkategoriach znajduje sie jeden program (np. u mnie
> "akcesoria"-->"archiwizacja" a w srodku tylko "ark"; jeszcze gorzej w
> przypadku kalkulatora: "akcesoria" --> "kalkulatory" --> "kalkulator" -
> niezbyt madrze to wyglada), czasami 2-3. Takie podejscie jest
> nieergonomiczne, a bywa, ze takze irytujace (np. jak sie komus "obsunie"
(...)
Zgadza się - taka konstrukcja zakładała, ze użytkownik bedzie używał
kilku(nastu) aplikacji graficznych, służących do tego samego. Założenie to
nie wytrzymało próby czasu.
(...)
> Dodatkowo sprawe pogarsza fakt,
> ze podkategoriom nie poswiecono zbyt duzo uwagi i czesto brakuje im
> przypisanych ikon albo sa one watpliwej jakosci, co psuje ogolne
> wrazenie samego srodowiska graficznego. Temu ostatniemu problemowi
> probuje zaradzic w tworzonym przeze mnie zestawie ikon Tango/Flamenco
> (zainteresowanych zapraszam na moja strone - adres w stopce), ale to
> tylko polsrodki, a nie wlasciwe rozwiazanie problemu.

Zapraszamy do współpracy - moduł "applnk" w cvs.

(...)
> 2. Nie wiem, gdzie to poprawic, ale nazwa Inkscape w menu powinno byc po
> prostu "Inkscape" a nie "Inkscape program do grafiki wektorowej SVG".
> Miejscem opisu jest raczej sekcja "comment" a nie "name"

Zajżyj do "konfiguracji panelu", zakładka "menu"

> 3. KPDF umieszczony jest w grupie przegladarek grafiki. Nie wiem jaki
> tok rozumowania kierowal osoba, ktora to wymyslila, ale chetnie sie
> dowiem. IMHO pasuje bardziej do grupy "aplikacje biurowe" albo ew.
> "akcesoria"
grep Categories /usr/share/applications/kde/kpdf.desktop

> [...]
> multimediow to kolejny chybiony pomysl. Co czyni narzedzia do nagrywania
> plyt multimediami, bo chyba nie to, ze mozna na plytach nagrywac muzyke
> i filmy? Nagrywanie plyt CD to predzej proces archiwizowania danych
> (przez analogie do ark, ktory kopiuje pliki do archiwum tak jak K3B
> kopiuje pliki na nosnik). Moim zdaniem programy do nagrywania plyt
> powinny raczej trafic do kategorii "akcesoria" (czyli tam gdzie jest
> wspomniany "ark"). Dodatkowo widac chybiona nazwe podkategorii (ktorych
> usuniecie postuluje) - k3b nagrywa tez plyty DVD, a nie tylko CD-RW.
Racja.

Reasumując - osobiście jestem za rezygnacją z utrzymywania "applnk" i za
pakietowaniem odpowiednich plików dostarczanych wraz z kdebase (gnome też ma
jakieś swoje drzewko). Nie wiem tylko, na ile "applnk" jest potrzebny duetowi
vfmg+xfce4 (jeszcze do czegoś?).

--
Adam Gorzkiewicz