SPECS: apache-mod_apparmor.spec (NEW) - new

Wto, 12 Gru 2006, 12:59:39 CET

On Tuesday 12 December 2006 02:16, Zbyniu Krzystolik wrote:

> Działa zgodnie z intencjami :). Szkoda, że to tylko dostęp do plików,
> brakuje odrobinę ograniczeń na gnizdka sieciowe, limitów itd, no ale
> cóż - to i tak b. miłe rozwiązanie.

Gniazdka sieciowe można nieco ograniczyć via grsecurity, limity takie jak daje
ulimit są w apaczu. Najważniejszym problemem i tak był dostęp do plików dla
mod_xyz, którego do tej pory nic sensownie nie rozwiązywało.

> Łatkę dla jądra 2.6.16 dołożyłem, narzędzia są do dopracowania:
> - nie ma skryptów startowych, oryginalne są okropne przez wsteczną
>   kompatybilność

Napisać własny będzie trzeba.

> - profile w wielu miejscach mają się nijak do PLD, mogę je przeportować
>   (z polityk grsec), ale musi byc wola w narodzie do używania ich.

Pakiet z profilami znów do poszatkowania na podpakiety tak by mieć osobno gołę
narzędzia z gotową pustą strukturą katalogów + podpakiet z abstracjami +
podpakiet z przykładowymi politykami.

> Zbyniu

U mnie póki co aa-genprof nie znajduje w logach nic sensownego (mimo, iż
apparmor ładnie loguje co trzeba) i tym samym generuje durną, pustą politykę.